Powered By BloggerTips.gr

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015

ΧΕΛΜΟΣ ΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ 2355m. & ΚΛΩΚΟΣ 1778m. ΤΕΤΑΡΤΗ 04/11/2015

ΧΕΛΜΟΣ 2355m.
Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που πηγαίναμε στον Χελμό χωρίς χιόνια. Τον νοσταλγήσαμε αυτήν την εποχή με τους πρώτους πάγους. Τα πρώτα χιόνια είχαν πέσει στην Στερεά Ελλάδα, σε Παρνασσό , Γκιώνα, κλπ.Ο καιρός είχε καθαρίσει και έτσι η διαύγεια ήταν καλή ότι πρέπει για αναβάσεις βουνού. Ετοιμάσαμε τα σακίδια μας με τα ορειβατικά και τον εξοπλισμό SOTA.

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΠΙΣΤΕΣ
ΑΝΑΒΑΣΗ ΔΙΠΛΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΑΒΑΤΗΡΕΣ
Το πρωινό της Τετάρτης ξεκινήσαμε από την γνώστη διαδρομή αράζοντας το αυτοκίνητο στο παρκινγκ του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων. Το προσωπικό του χιονοδρομικού είχε ήδη πιάσει δουλειά, εργασίες συντήρησης στα Λιφτ και την διαμόρφωση και τον καθαρισμό των πιστών.

Μέσα στην πρωινή παγωνιά ξεκινήσαμε για το πάνω πλατό ακολουθώντας την πίστα. Φτάνοντας στους πυλώνες του Λιφτ της Στύγας, αποφασίσαμε να πάμε ευθεία πάνω. Ανηφορική και δύσκολη διαδρομή περνώντας από βράχους και σάρες.
Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΑΣ ΜΕ GPS
ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΣΗ
Συναντήσαμε εκεί και το πρώτο χιόνι για φέτος που έχει μετατραπεί σε πάγο. Περπατώντας στην σκιά της πλαγιάς, βγήκαμε μέχρι το σημείο που τελειώνει το λιφτ και ξεκινά η πίστα της Νεφέλης.

Οι πρώτες αχτίδες του ήλιου μας καλωσόρισαν ευχάριστα και καλοδεχούμενα. Μια ολιγόλεπτη στάση στο κτίριο έλεγχου του αναβατήρα και συνεχίσαμε την πορεία μας περνώντας το τηλεσκόπιο Αρίσταρχος.
ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΟ ΑΡΙΣΤΑΡΧΟΣ
Κατηφορίσαμε συναντώντας ένα νέο κτίριο στο βουνό.

Ο δρόμος που έρχεται μέχρι πάνω είναι σε πολύ καλή κατάσταση, στρωμένος με χαλίκι τρία άλφα, βατός για κάθε όχημα. Εάν μάλιστα ανεβεί κάποιος έως την στάνη στην στροφή μπορεί να αφήσει το αυτοκίνητο και σε λίγα λεπτά να φτάσει στην ψηλή κορυφή χωρίς καμιά δυσκολία.

Αυτό καθιστά το βουνό τους μήνες που δεν έχει χιόνι μη ορειβατικού ενδιαφέροντος. Σε λίγα λεπτά ακολουθώντας το μονοπάτι φτάσαμε εύκολα στην Ψηλή Κορυφή 2355m.

SV3GLI/P
Στήσαμε την κεραία για τους 14 MHz και ξεκίνησα τις επαφές.

SV3GLI/P ON SV/PL-169 2355m. ΨΗΛΗ ΚΟΡΥΦΗ
Ο Γιάννης φωτογράφιζε το τοπίο και τις κορυφές απέναντι. Αμέσως μετά, λίγο κολατσιό στην κορυφή, παρατηρώντας τις βουνοκορυφές.
ΓΙΑΝΝΗΣ
Ο Παρνασσός ήταν το βουνό με την μεγαλύτερη χιονοκάλυψη και ακολουθούσαν η Γκιώνα και τα Βαρδούσια. Η διαύγεια ήταν πολύ καλή για παρατήρηση.
ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ
Αναχωρήσαμε από την κορυφή ακολουθώντας έως το τηλεσκόπιο Αρίσταρχος την ίδια διαδρομή. Από εκεί και μετά κατεβήκαμε από την πίστα της Νεφέλης μέχρι το κλειστό ορειβατικό καταφύγιο, η πίστα έχει σχεδόν καταστραφεί και σίγουρα θέλει πολύ δουλειά για να στρωθεί. Το όλο σκηνικό θυμίζει χείμαρρο και Μορένα !
 Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ ΝΕΦΕΛΗ

Περνώντας από το ορειβατικό καταφύγιο που παραμένει κλειστό εδώ και πολλά χρόνια συζητάμε με τον Γιάννη ότι πρέπει κάποιοι να απολογηθούν για την κατάσταση αυτή. Δεν μπορεί να φτιάχνεται ένα νέο κτίριο να μην λειτουργεί ποτέ και να διαλύεται σιγά-σιγά!

Με κουβεντούλα και χαλαρή διάθεση φτάσαμε μέχρι την βάση του χιονοδρομικού. Το προσωπικό δούλευε ακόμη πυρετωδώς έτοιμο να υποδεχτεί τα πρώτα χιόνια.
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΤΗΡΩΝ
Ευχηθήκαμε καλό χειμώνα και πολλά χιόνια φεύγοντας από το Χιονοδρομικό των Καλαβρύτων.

Η περιπέτεια δεν τελείωσε, τώρα ξεκινά το συναρπαστικό κομμάτι της απόδρασης. Πάμε για άλλη μια κορυφή τον Κλωκό. Κατηφορίσαμε γρήγορα για Καλάβρυτα ακολουθώντας τον δρόμο για Χαλανδρίτσα. Στρίψαμε στην διασταύρωση για Φαμελίτικα και συνεχίσαμε για Αχαϊκό Χωριό.

Η ΑΝΑΒΑΣΗ ΜΑΣ ΜΕ GPS ΚΛΩΚΟΣ 1778m.
Φτάνοντας εκεί στο Αχαϊκό χωριό αφήσαμε το αμάξι και συνεχίσαμε με τα πόδια από τον χωματόδρομο. Εκεί ο δρόμος δεν είναι κατάλληλος για απλά αυτοκίνητα παρά μόνο για 4Χ4. Κόβοντας πορεία όπου αυτό ήταν δυνατό αφήνοντας τις μεγάλες στροφές καταφέραμε να φτάσουμε στην κορυφή και στο Εκκλησάκι του Αϊ –Λια.
ΦΤΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΠΡ. ΗΛΙΑ ΚΛΩΚΟΣ 1778μ.
Ο χρόνος είναι πολύτιμος, σε λίγο ο Ήλιος θα δύσει . Όλα γίνονται γρήγορα, στήσαμε κεραία, κάναμε επαφές για το SOTA.

SUMMITS ON THE AIR SOTA SV3GLI/P
Το ηλιοβασίλεμα δίνει φοβερές εικόνες στο ανάγλυφο των κορυφών του Ερυμάνθου και συνάμα μας κάνει να βιαστούμε για την κατάβαση.
Ο ΗΛΙΟΣ ΔΥΕΙ.

ΓΙΑΝΝΗΣ
Με το πρώτο νύχτωμα είμαστε πίσω στο σημείο που είχαμε αφήσει το αμάξι.

Η επιστροφή έγινε από τα Καλάβρυτα, όπου κάναμε στάση για καφέ και γλυκό, μια σύντομη βόλτα στα πανέμορφα και ιστορικά Καλάβρυτα. Γυρίσαμε στην Τρίπολη αργά την νύχτα, κουρασμένοι και ευχαριστημένοι.